fredag 1. november 2019

Julekort med rådyr/hjort


Dette kortet ble publisert i desembernummeret av Ett Trykk i fjor og siden juleproduksjonen er i full gang nå, passer det jo godt å vise det frem. Faktisk så kom kortet på TO hele sider i bladet (en for hovedsiden for temaet (skisseutfordring) og en for selve kortet. Det er stas :-)

Jeg har brukt mønsterark fra Bo Bunny - Winter playground. Grønne ark passer jo fint til julekort også! Jeg er glad i grønt, men ikke så flink til å bruke de på kort som jeg skulle ønske ;-) Stempelet er fra Huldra designstudio og er fargelagt med Copics. Teksten er fra Papirdesign. Bannerdie og kristtorn er fra Rayher, snøfnuggene er punchet med en MS-punch. Rundt motivet har jeg strødd Fran-Tage embossing enamel i fargen shabby white. Har varmet opp fra undersiden for at det skal feste seg før det er smeltet helt fra oversiden. Halvperlene er fra Rayher. Hug snug-båndet er krøllet med vann før det er tørket i en pose. Konglene har jeg funnet ute.

Hjorten er fargelagt i følgende farger:
E49, 47, 44, 42, 09, 07, 17, 13
Prikker er laget med hvit Sharpie. 

Innsidene med stempler fra North Star Design. De er stemplet med Archival Ink Coffee. Snøfnuggene er stemplet med Memento Desert Sand og passer godt med fargen på kraftkartongen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar