onsdag 11. september 2019

Staffelikort med Studio Light-die

Hei alle sammen! I dag har jeg lyst til å vise dere dette kortet jeg lagde for en liten stund siden. Jeg hadde lyst til å bruke en av de nye die'ene til Studio Light, men måtte selvfølgelig gjøre en liten vri på det. Jeg ville lage et staffelikort og jeg ønsket å ha pyntekanten både oppe og nede på kortet. Da måtte jeg ty til delvis utstansing (partial die-cutting på engelsk - søk på You-tube). Stanset først ut den ene siden litt over halvveis, snudde panelet i die'en og stanset ut panelet en gang til. Jeg gjorde det samme med både mønsterark om motiv for å få en helhet.

Jeg har brukt mønsterark fra Dovecraft - Back to basics, ark med herlige spreke farger. Da måtte selvfølgelig motivet bli like fargesterkt :-) Motivet er fra Stamping Bella - Sunny is stylish og er stemplet med Hero Arts Vanilla shadow ink (for no lines-fargelegging) og farget med følgende farger:
Hud: E13, 11, 00, 000, 0000, R22, 20
Hår: E49, 47, 44, 42
Rosa: R59, 56, 83, 81
Grønt: YG67, 25, 23, 21
Brunt: E57, 55, 53, 51
Bakgrunn: BG000, 0000

Langs jakke- og skjørtekanten har jeg lagt et lagt med glitterlim. Litt ulike roser i hvitt og rosa og konfetti-mix fra Pretty Pink Posh som pynt. Bannerne er stanset ut med Lawn Fawn dies, et sett jeg bruker utrolig mye :-)

Kortet oppslått med tekst fra Huldra Design. Samme blomster og konfetti-mix på skrivefeltet.

Her er de fleste produktene brukt på kortet (bortsett fra blomster og konfetti). Disse Studio Light-die'ene er virkelig anvendelige til mye :-)


Ønsker å delta i følgende utfordringer med dette kortet:
- Scrappelysts septemberutfordring: knallfarger
- Nordsaltens hobbyklubbs utfordring #175: bruk av dies

3 kommentarer:

  1. Friskt og feiende flott kort! Staffeli kort gjør seg så godt med en wow effekt når de blir satt opp:) Liker at du bruker disen litt annerledes, da får man plutselig dobbelt s mye ut av utstyret sitt. Takk for at du deltar hos NSHK. DT Ingunn

    SvarSlett
  2. Så lekkert kort og så fantastisk flott fargelagt. Må forøvrig si at jeg virkelig elsker disse lekre arkene fra Studio Light.

    Takk for at du deltar i september-utfordringen hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  3. Så utrolig herlig kort.
    Nydelig fargelegging og spennende med annerledes form på kortet.
    Takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    SvarSlett