lørdag 21. september 2019

Maritimt "hus"

Hei alle sammen! I dag er det skikkelig varmt og godt i været, får ordentlig sommerfølelse! Det er deilig mot slutten av september! Så da syntes jeg det passet å vise frem et prosjekt jeg lagde tidligere i sommer, et slags hus med masse maritim pynt :-)

Selve huset er malt med hvit maling, det var opprinnelig trefarget. Et mønsterark fra Kaisercraft passet perfekt til bakgrunnen. Skyene er fra Lawn Fawn og stanset ut i hvit filt. Noen er montert på limputer. Masse forskjellig pynt med maritimt tema sammen med litt små skjell funnet på stranden. "Sanden" fant jeg ute (egentlig fin grus) som jeg vasket flere ganger før jeg limte den på. 

Til lim har jeg brukt Liqutix heavy body gel som sitter som støpt når den er tørr. Tørketiden er litt lang, men har klint på rimelig tykke lag overalt så det har jo litt å si også :-)

Skyer i filt ga fin effekt og med limputer gir det mer dimensjon.

Grusen er limt på med de største stenene ytterst og fineste bakerst. Et tykt lag med Liquitex i bunnen og litt her og der etter at alle elementene var limt på. Nå tror jeg til og med småbarn kan pelle på dette uten at ting faller av :-)

Et fyrtårn på stener (også funnet ute) synes jeg passet å ha litt over de andre elementene for å gi en illusjon om at det står et stykke ut i vannet :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar