lørdag 10. august 2019

Eksplosjonsboks til bryllup

Hei! En kollega gifter seg i dag og jeg lagde denne boksen til henne (og mannen) fra oss på jobben. Jeg liker å lage disse eksplosjonsboksene, de er forholdsvis enkle å lage, bare tidkrevende :-) Brudens farger var høstfarger, så da valgte jeg litt hvitt, beige, rødt og gull.

Jeg fant et par gamle ark jeg hadde som jeg synes passet sammen. Det ene arket er faktisk fra 2010 og er et juleark... Det andre er to år yngre og tilhører egentlig en dåpsserie (Herman og Emilie), men jeg brukte baksiden som var litt roligere til det røde arket. Arkene er kjøpt senere, men litt festlig at valget falt på disse arkene som i utgangspunktet tilhører helt vidt forskjellige serier :-)

Jeg har stanset ut brudepar og tekst + tall i gullkartong fra Søstrene Grene. Tekst, bokstaver og tall er fra Scrapmagasinet. Alle blomstene og pyntebærene er fra Wild orchid crafts.

Blomstene er limt på et hjerte fra My Favorite Things. Hjertet er limt på med foamtape, høyere på midten for å få det litt opphøyet. Brudeparet er stanset ut to ganger, den ene "speilvendt" dvs stanset ut fra baksiden av gullarket for at gullsiden skal synes fra begge sider når de er limt sammen.

Tekst på selve boksen er fra Norsk Stempelblad og fuglene er fra Marianne Design.

Her er tekst fra Kort og Godt og ringer fra Rayher. Blondekanten på lokket er stanset ut med Martha Stewart-punch.

Inni boksen har jeg laget en tradisjonell kake. Jeg har brukt de samme arkene på sidene og toppen av kaken som på resten av boksen.

Masse blomster nedover hele med pyntebær innimellom. En nøkkelcharm fikk også plass her.



Jeg ønsker å delta i følgende utfordringer med denne boksen:
- Scrappelysts augustutfordring: blomster
- Papirdesigns sommerutfordring: alt er lov
- Kreativ Srappings utfordring #8: alt er lov
- Scrap the rainbows utfordring #14: alt er lov
- Nordsaltens hobbyklubbs utfordring #174: lag på lag
- Korthobbys inspirasjonsgruppe (Facebook)

10 kommentarer:

  1. Kjempeflott eksplosjonsboks takk for at du deltar på utfordringen til Papirdesign DT May-Britt

    SvarSlett
  2. Utrolig nydelig boks og så flott pyntet. Mange fine stempel vers og pynting ev kaka var så fint.
    Takk for at du deltar hos Scrap the Raimbow. DT Jorunn Elin

    SvarSlett
  3. Nydelig boks og for en jobb å lage denne da gitt!

    Takk for at du deltar hos Scrappelyst 😊

    SvarSlett
  4. Utrolig flott eksplosjonsboks, Heidi! Skikkelig forseggjort!
    Takk for at du deltar hos Papirdesign :)
    DT- Renate

    SvarSlett
  5. Wow, for en lekker bryllupsboks. Takk for at du deltar hos Papirdesign :-) hilsen DT Rita

    SvarSlett
  6. Nydelig eske du har laget :)
    Takk for at du deltar på utfordringen hos NSHK!
    DT Anita Lise.

    SvarSlett
  7. Nydelig kort! Takk for at du deltar hos Kreativ Scrapping. Hilsen DT Ida Kristin

    SvarSlett
  8. Nydelig eksplosjonsboks:) Takk for at du deltar i vår utfordring hos Kreativ scrapping:) Klem fra DT Gunn Anita

    SvarSlett
  9. Så utrolig lekker!

    Tusen takk for at du deltar i utfordringen vår hos Kreativ Scrapping!
    DT linda

    SvarSlett
  10. Utrolig nydelig bryllupsboks.
    Takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    SvarSlett