fredag 23. november 2018

Melkehjerter

Tidligere har jeg laget massevis av disse eskene til melkehjerter, Toffifee, sjokoladeplater og kremtopper/mokkabønner. Jeg har laget til julemarked og til besteforeldre (og annen familie). Nå har jeg hverken besteforeldre igjen eller har stått på julemarked så da har etterspørselen etter disse egentlig ikke vært til stede. Men som en del av en oppgave i en av Facebook-gruppene jeg er med i, skulle jeg lage noe med ordet "juleklem". Da falt valget på en slik eske. Jeg synes de er veldig dekorative, og de er relativt enkle å lage (i hvert fall når man har laget et par hundre av de...) :-) Malen jeg bruker er Marianne Skjeldstad sin, du kan finne den på hennes blogg.

Til denne esken har jeg brukt mønsterark fra Pion. Det er vel et par år siden jeg har brukt Pion-ark også, når jeg tenker meg om. Har liksom fått en litt annen stil det siste året. Sånn er det, man utvikler seg stadig.. Uansett, mønsterark fra Pion, tekstdie fra Papirdesign, julestjerner fra Papirdesign og roser fra WOC, pyntebær fra Kort og Godt (de hvite kristtornbærene husker jeg ikke hvor er fra, de er noen år gamle), snøfnuggpunch fra Martha Stewart med små brune perler og en liten bjelle fra Korthobby. Blomster og bær har fått litt Gesso på seg for å tone ned fargene noe slik at de passer bedre til mønsterarkene. 

Motivet er stanset ut fra et ark og limt på en ramme fra Spellbinders. I mellom er det en oval fra det mørkebrune arket. Så er dette limt på med foamtape for litt dimensjon. "Juleklem" er stanset ut fire ganger i det brune mønsterarket og limt sammen. Alle kanter er lett rufset og svertet med Distress Ink Walnut Stain.

Her ser man lagene litt bedre. Lukkemekanismen er en magnet og er limt under mønsterarket på selve esken og på baksiden av flappen. Denne er stanset ut med en liten Spellbinders-oval og brettet slik at halve ovalen er selve låsen. Mønsterarket er klippet til. Så har jeg limt på en stor perle på en metallramme til pynt. 

På innsiden er det samme oppsett med ark og ramme. Tekst fra Papirdesign og små snøfnugg fra Huldra designstudio stemplet svakt rundt. 



Ønsker å delta i følgende utfordringer:
- Scrap the rainbow - utfordring #6: jul
- Scrappelysts grublis for november: julestemning
- Scrappiness' utfordring #11: jul
- Scrap from your heart: utfordring #27: jul
- Scrappegarasjens utfordring #50: jul


8 kommentarer:

  1. Nydelig sjokoladeeske , så flott pynta , klem Synnøve

    SvarSlett
  2. Utrolig nydelig og gjennomført pynting av esken din. Likte godt den lukke/magnet detaljen.
    Takk for ditt bidrag hos Scrap the Rainbow
    DT Jorunn Elin

    SvarSlett
  3. Så flott melkehjerte eske du har lagd og ikke minst nydelig pyntet både utenpå og inni.
    Takk for ditt bidrag hos Scrap the Rainbow
    DT Kjersti

    SvarSlett
  4. Så flott dekorert melkehjerte eske. Rett og slett nydelig. Takk for at du deltar på Scrap The Rainbow sin juleutfordring.

    SvarSlett
  5. Lekker melkehjerteboks.
    Nydelige blomsterranker du har pyntet med.
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  6. Gratulerer som vinner av novemberutfordringen hos Scrap the Rainbow, ta kontakt med oss på Mail: scraptherainbow @ Gmail.com

    SvarSlett
  7. Åhhh så nydelig pyntet sjokolade eske :)
    Takk for at du deltar hos Scrappiness ♥
    Klem, Maya

    SvarSlett
  8. Så nydelig og lekker sjokoladeeske!! Takk for at du deltar hos Scrappegarasjen!
    klem, DT Synnøve

    SvarSlett