lørdag 11. august 2012

To nye herrekort


Jeg laget to kort som egentlig var ment til å ta med på jobben. Der er det manko på herrekort... Men så kommer min kjære mann og sier han trenger et kort til en 50-åring, og egentlig to siden det var til to tvilinger. Så da fikk han de, og jeg måtte lage nye... :-)

Her er i hvert fall kortene til 50-åringene!

Kortene er laget etter skisse på forumet til scrapping.no, i tillegg til fargeutfordring derfra. Har brukt motiv fra Digital by Janet og tekst fra Norsk Stempelblad. Bannere er fra Tim Holtz eller klippet for hånd.

Er litt usikker på hvor dette mønsterarket er fra, mulig fra Bo Bunny.  Fargene skulle være brun, grønn og oragne/rød.

 Var heldig og fant blomster i riktige farger, og et par knapper i midten gjør seg godt på herrekort :-)

 Har stanset ut med QuicKutz-dies og tekst fra Norsk Stempelblad. Svertet kanter med Walnut Stain og Vintage Photo.

 På klippearket var det også det samme motivet i litt mindre utgave, så da passet det å ha på baksiden.


 Kort nr 2, samme oppsett og farger, bare annet mønsterark. Motiv også her er fra Dgital by Janet, fra samme ark som forrige motiv.
 Tekst fra Kreativ Hobby, stanset ut med Spellbinders. Har også brukt to embossingfoldere fra Tim Holtz her, med bil og striper. Ville ha med noe med litt farger på inni kortet også. Ble ikke helt fornøyd med stripene, men de fikk ikke plass uten at jeg måtte klippe til litt.

 Bilen er embosset på ark som i utgangspunktet var hvitt. Svertet det med Distress, to grønnfarger før jeg embosset. Så har jeg svertet selve bilen etterpå med Walnut Stain. På stripene bak har jeg farget selve embossingfolderen for å stripene mørkere.

Et lite motiv bak også :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar