fredag 10. august 2012

To herrekort!


Nå er det lenge siden sist! Har hatt lang ferie fra bloggen! Har laget en del kort, så de nærmeste dagene kommer det nok fler innlegg :-)

Her har jeg laget to kort som passer til Anonyme Scrapperes utfordring med par og fargene brun, hvit og en valgfri farge. Vet ikke akkurat hvilken farge metalltape har, men jeg tenkte at det passet.... :-)

 Motiv fra Digital by Janet (brunt) og en stripe fra Maja design (hvitt). Det bakerste mønsterarket er fra Papirdesign. Embossingfolderen er fra Tim Holtz og er skikkelig kul til herrekort :-)

 Detalj av embossingen og en motorsykkelcharm :-)

 Har også laget "søm" noen steder i kantene der det synes. 

 Tekst er fra North Star Stamps og Norsk Stempelblad.

 Og baksiden :-)

Neste kort er vel litt enklere å se at jeg har fulgt fargene. Her er det brunt på bilen, hvit osteklut og mer metalltape :-) Mønsterarket var opprinnelig ganske grønt, men har farget det med masse glimmermist og litt Distress refill :-) Moro å prøve noe nytt!
 Her har jeg tatt metalltape rundt en die-cut fra Kort og Godt og embosset denne. Ga en ganske kul effekt, synes jeg :-) Osteklut som er stiftet fast, samt litt fotostrimmel fra Timmern :-)

 Bilen er satt på 3D-puter og ostekluten under die-cut'en gir det også litt mer dybde.

 Her synes putene litt bedre. Satte noen oppå hverandre for å gi en tydeligere 3D-effekt.

 Innsidene er litt enklere på dette kortet, men med samme egenlaget bakgrunn :-) Tekster fra Norsk Stempelblad.

Har forresten også stemplet litt i kantene med et lite steampunkstempel fra Kreativ Hobby.

I tillegg til Anonyme Scrapperes utfordring, er jeg også med i:
- Nordsaltens Hobbyklubb #58: anything goes

2 kommentarer:

  1. Fillern og da.... Var akkurat for seint ute til Anonyme-utfordringen..... Jaja, får være litt tidligere ute neste gang! :-)

    SvarSlett
  2. Wow, de ble kjempe stilige, Heidi!!! Du er blitt råflink til herrekort.....vet du har ett par til liggende som kommer ut hit snart også....så dere andre GLED DERE! Masse inspirasjon og hente <3<3 Farger, oppsett, ideer super god er du!! Så synd med Anonymeutfordringer da, typisk.....gikk den ut åtte?
    Stå på Heidi, gleder meg til å se mer :)

    SvarSlett