søndag 15. mars 2020

Monokromatisk kort i bruntoner

Hei alle sammen! Copic Marker Norge har en pågående utfordring nå med valgfritt tema om å farge monokromatisk. Det betyr at man skal bruke én fargetone på hele motivet. Jeg gjorde det som vanlig litt vanskelig for meg selv og valgte et stort motiv med bakgrunn.

Motivet er fra Kort og Godt og jeg har brukt fargene i E50-serien. Jeg har også fått litt hjelp av W8 og W5 på man, hale, gjord, støvler, hjelm og på de mørkeste partiene på hesten. På trøya til rytteren har jeg brukt W1 og på trærne på sidene W3 og W1. Litt juks måtte det også bli, på bakken har jeg brukt litt grønt (G00 og G000) og himmelen ble blandet med BG0000 og B0000.

Så selv om jeg har fått litt hjelp av andre farger på motivet, er det hele E50-serien som er brukt på motivet.
Hest: E59, 57, 55, 53, 51, 50 + W8, 5
Hjelm: E59, W8, 5
Trøye: E51, 50, W1
Bukse: E30, 53, 51, 50
Støvel: E59, W8, 5
Bakke: E55, 53, 51, G00, 000
Trær: E55, 53, 51, W3, 1
Himmel: E51, 50, BG0000, B0000

Selve kortet er stanset ut med Go Kreate die Frame Frilly #7, snurreblomstene er fra Kort og Godt, de andre er fra Wild Orchid crafts. Bladdie fra Papirdesign, samt dotter og perler derfra. Mønsterarket er fra Lawn Fawn, fra en blokk 6"x6"-ark - Knock on wood.

 Innside med stempel fra Papirdesign.


Håper du deltar i utfordringen! Gleder meg til å se alle bidragene :-)


4 kommentarer:

  1. Kjempefint kort! - og nydelig fargelegging!

    SvarSlett
  2. Sier det igjen, blir helt paff med dette kortet, jeg har den stempel (siden vi har en hestegal jente i huset) og jeg kunne aldri tro at det var samme stempel du hadde brukt her! utrolig hva en kanon bra fargelegging kan gjøre. har lagret meg kortet og fargene du har brukt, fordi jeg må bare prøve meg på nytt....og sikkert på nytt og på nytt hihi :) vel, jeg bare elsket dette kortet! takk for at du deler ;)

    SvarSlett