søndag 12. april 2015

Veskekort

Jeg hadde visst glemt å trykke på riktig knapp da jeg lagde dette innlegget, skulle vært publisert for to dager siden... Men jeg har altså laget et veskekort etter mal jeg fant hos Kristina. Jeg endret litt på  størrelsen på lokket og kuttet alle hjørnene (ble lettere å brette sammen da), ellers er den lik som malen

Dette er mitt bidrag til aprilutfordringen hos North Star Design. Denne måneden har vi "Alt er lov" og en tilfeldig vinner blir trukket ut og får et gavekort på 200,- som kan brukes i nettbutikken :-)


Alle stemplene er fra North Star Design og jeg har brukt mønsterpapir fra Papirdesign. Arket er fra serien "Forventning" (Rosa Pioner). Blomster er fra WOC, Storyteller og North Star, hjertet er fra korthobby, perler fra FabScraps. Har brukt Distress Ink Aged Mahogany til tekster og svertet med Spun Sugar før diesen er tatt ut. 

Teksten kan du finne her. Har klippet vekk "i gata" slik at den passet bedre i ovalen. Om jeg vil bruke hele stempelet senere, er det ikke noe problem å sette det sammen igjen :-)

Teksten er stanset ut med Spellbinders Classic Ovals med en ramme fra Floral Ovals i rosa Bazzill bak. Har også tatt litt glitterlim på blomster og rundt teksten. Kanten på lokket er stanset ut med MS-punch. 

"Forventning" (og "Lykke" på andre siden) er faktisk fra tesktstripen på mønsterarket. Pleier jo bare å kaste denne, men her har jeg spart på de og faktisk klart å bruke de også! :-) Har bare klippet til banneret med saks.  

Her er stempelet på baksiden. Her ser man også teksten fra den andre tekststripen jeg har brukt. Litt annen font på denne, men syntes ikke det gjorde noe.

Hanken er laget med et prikkete bånd som jeg har limt på en stripe Bazzill (har brukt hele lengden).

 Her synes hjertet og blomstene litt bedre. Vanskelig å få et godt bilde av glitterlimet, men det synes litt her. 

På innsidene har jeg brukt "Lev hvert minutt" og "Lær av gårsdagen". Har brukt denne kantswirlen i kantene. Uheldigvis måtte jeg bruke litt mer enn ett mønsterark og jeg hadde ikke mer igjen av dette, så da ble det litt av arket "Drømmebryllup" fra Marias Verden. 


Ønsker å delta i følgende utfordringer med dette veskekortet:
- Papirdesigns utfordring - bildeinspirasjon (synes det var så fine farger på påskeeggene)
- Korthobbys aprilutfordring - konfirmasjon
- Storytellers utfordring #36: bruk blomster
- Scandinavian Paper Fun: Vårbidrag (vår er jo konfirmasjonens høytid) 
- Scrappelyst sin aprilutfordring: bruk blomster


Ønsker alle sammen er strålende kveld! :-)

7 kommentarer:

  1. Kjempefint veskekort med mange flotte detaljer :) Tusen takk for at du deltar på Papirdesign sin utfordring :)

    SvarSlett
  2. Lekkert veskekort :)
    Herlig pyntet og en flott gave :)
    Tusen takk for at du deltar på Papirdesign sin utfordring ♥
    Klem fra DT Kristine

    SvarSlett
  3. Så utrolig nydelig veskekort i ekte Heidi-stil! Nydelig, rett og slett!

    Takk for at du deltar i april-utfordringen hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  4. Kjempefint veskekort.
    Tusen takk for at du deltar i aprilufordringen hos Scrappelyst.

    Hege.

    SvarSlett
  5. Lekkert pyntet og en flott gave gi!
    Tusen takk for at du deltar på VÅR utfordringen hos Scandinavia Paper Fun.
    DT Vibekke

    SvarSlett
  6. Nydelig veskekort! Tusen takk for at du deltar i vår utfordring hos Korthobby`s utfordring!
    Merete

    SvarSlett
  7. Så nydelig veskekort du har laget:) Flott pyntet.
    Takk for at du deltar i Scaninavia Paper Fun sin utfordring:)
    DT Henriette

    SvarSlett