lørdag 24. mars 2012

Dåpskort


Her har jeg laget et helt enkelt kort til en liten dåpsfrøken. Kortet har ingen mottager enda, men skal bli med meg på jobb i kortboksen min der. Skal si kortene der får ben å gå på! :-)

Dette kortet har jeg laget med resteark, stempel kjøpt på "bruktmarked" på forrige Hønetreff og egenlaget pebble laget av emballasje fra Prima. Så skikkelig "second-hand-kort" dette :-)

 Motivet er farget lett med Promarkers og stanset ut med Spellbinders. Motivet passer jo både til jenter og gutter, så hva det blir bestemmes av papiret man bruker :-)

Pebblesen er laget av bling-emballasje. De fra Prima har fine blomster og bær i kantene og passer perfekt å lage pebbles av. Blomstene og perlene er fra Kort og Godt.

Har bare farget lett på storken, nebbet og bena + såvidt litt på magen. Babyen har fått et lett strøk med Blush, teppet litt rosa og arket har fått litt grått bare ved rullen. På denne kan man f.eks. skrive barnets navn eller dåpsdato.

 Tekst fra NSS, stanset ut med samme Spellbinders som på forsiden.

 
Baksiden med de siste restene av arket. Det prikkete måtte jeg skjøte to ganger, var bare tre striper igjen. Men pga alle rundingene i ulike farger er det ikke så lett å se ved første øyekast . heldigvis :-)


Med dette kortet er jeg med i følgende utfordringer:
- Scrap that colour på scrapping.no
- Kortgleders våt/påskeutfordring
- Papirpikenes bildeutfordring (vår)

Takker for alle kommentarer :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar