tirsdag 1. mars 2022

Gult er kult!

Ny utfordring hos Scrappelyst i dag, tema er GULT! Det er gøy å lage kort med litt spreke farger innimellom, gult er ikke akkurat en farge jeg bruker mye. Hadde ikke lyst til å lage et påskekort, så her ble det et kort som kan brukes til bursdag/konfirmasjon.

Jeg hadde lekt meg litt med alkoholblekk tidligere og fant ut at den ene bakgrunnen passet fint til temaet her. Lagde et shakerkort med bakgrunnen og stanset ut teksten fra resten av bakgrunnsarket.

Jeg brukte alkoholblekk fra Ranger i fargene Lemonade, Raspberry og Limeade. Vårlige, klare og sterke farger :-) Har brukt sugerør for å blåse fargene utover, sammen med Copic cleaner (i mangel på blending solution).

Mønsterarket er en rest jeg har spart på i mange år, det siste arket jeg har igjen fra favorittserien Sofiero fra Maja Design. De er nok ikke å oppdrive lenger ettersom de ble produsert i begrenset opplag.

Gratulerer og klistremerkene er fra Papirdesign, jenta fra Dixi crafts, blomster fra Wild orchid crafts og hjertecharm fra Korthobby. 

Gratulerer er stanset ut 4-5 ganger i hvit kartong og limt sammen før jeg limte på diecut'en fra alkoholblekk-bakgrunnen. Inni shakerdelen har jeg paljetter fra Queen & co, et sett med mange farger. Også noe jeg har hatt i mange år, og kommer til å ha i mange år til :-)

Enkel innside ettersom jeg ikke hadde mer av den gule kartongen. Stempel fra Papirdesign.


Gleder meg til å se flere gule prosjekter!


Ønsker alle en super dag :-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar