fredag 8. januar 2021

Årets første kort

Godt nytt år, alle sammen! Håper alle har hatt en fin julefeiring og fått feiret det nye året på beste vis! Jeg har hatt en lang og deilig juleferie og kost meg masse med familien. Vært mye ute så vi har fått truffet noen venner også. Rett før nyttår kom det også snø. Endelig! Den var etterlengtet! Og nå har kuldegradene kommet også, tosifrede til og med, så håper snøen kan holde lenge :-)

Så til dagens kort! Copic Marker Norge er ute med årets første utfordring, tema er alt er lov med valgfritt tema vinter og snø. Følger du dette temaet får du et ekstra lodd og dermed større vinnersjanse :-) Håper mange blir med på denne utfordringen! Jeg har endelig fått brukt et stempelsett jeg har hatt liggende en god stund. Når jeg først var i gang, lagde jeg flere kort med samme sett, bare ulike tema. De kommer i bloggen etter hvert :-)

Stempelet er fra Mama Elephant - Spread happiness. Motivet er stemplet med Simon Says Stamp Fog, som er lys grå og det blir som no line fargelegging. Jeg har brukt følgende farger:
Kanin: E44, 43, 42, 40, E49 til øyne, R21 til nese
Ballonger: BG72, 71 (egenlaget), 70, BG 13, 32, 11, 10, B02, 00, 000, 0000

Tekststempelet er fra Clearly besotted og er embosset med hvitt superfint embossingpulver fra Hero Arts. Banneret er stanset ut med Lawn Fawn banner die.

Ellers har jeg brukt trerekke fra Marianne Design og Memory Box (på bakgrunnen), snøfnugg fra Marianne Design og bling fra Kort og Godt. Frontpanelet er stanset ut med snøfnuggdie fra Hero Arts og kommer i sett med en julekuleramme. Så kan man velge om man vil bruke den som en julekule, eller som her, stanse ut en sirkel og ha bakgrunn.

Bakgrunnen er svertet med Distress oxides i fargene Chipped sapphire, Wilted violet, og Seedless preserves. Har gått over svakt med Tumbled Glass på fronten.

Jeg ville ha skikkelig dimensjon i dette kortet og har brukt massevis av limputer i ulike høyder. Frontpanelet er montert på dobbelt lag med foamtape.

Innsiden er superenkel med kun et tekstempel fra Kort og Godt, stemplet med Distress oxides i en blanding av Wilted violet og seedles preserves. Da fikk jeg farge som var mest mulig lik lillafargen på forsiden.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar