tirsdag 14. juli 2020

Graffiti-kort

Hei alle sammen! I dag hadde jeg lyst til å lage et litt annerledes kort og valget falt på den anvendelige konfirmant-die'en som utgangspunkt. Så har Copics'ene fått svingt seg og til slutt ble det et ganske kult graffiti-inspirert kort :-)

I bakgrunnen har jeg brukt et eldre mur-stempel. Det er stemplet med Memento Desert Sand slik at fargeleggingen blir no-lines. Jeg hadde lyst til å ha flerfarget tekst og jeg har brukt følgende tusjer:
Mur: E19, 15, 13, 02, 01, 77 (skygger)
Tekst og splatter: BV08, V09, BV04, B34, 26, 06, BG05, 45, 15, G03, 09
Gress: G29, 24, 46
Asfalt: N8, 6, 4
Himmel: B20 (hjemmelaget)
Til slutt har jeg gått over med hvit gelpenn og det blir en utrolig forskjell med de hvite strekene! :-) 

Kortet er enkelt pyntet med bare noen dotter i matchende farger. Hele panelet er montert på foamtape for dimensjon.

Bokstavene er stanset ut flere ganger og limt oppå hverandre. Jeg valgte å beholde diecut'ene under i hvitt for litt kontrast mot det sorte. Fargene på teksten kom ekstra godt frem da.

Intet konfirmasjonskort uten pengelomme...? Det er i hvert fall få slike kort jeg lager uten. Teksten her er farget i samme farger som teksten på forsiden og er også bygget opp i flere lag. Teksten på skrivefeltet er stemplet med Distress Oxides i Lucky clover og Wilted violet.

 Følgende produkter er brukt:

Dies:
PD 1900070 Konfirmasjon 2
PD 19193 Splash
PD 18399 Gavekort

Stempler:
PD 19102 Konfirmanten
PD 13778 Lin og mur


Ønsker dere alle en strålende sommerdag!



2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Så tøft. Gøy måte å bruke copics på 😀Line Møretrø

    SvarSlett