mandag 22. juni 2026

Bunadskort til konfirmant

Hei folkens! Nå er konfirmasjonstiden inne for fullt! Jeg har laget et konfirmasjonskort med Lundeby-bunad. Den er det ganske mange som har her i vårt distrikt.

Bunaden er en ekte bunad jeg har redigert bilde av og tilpasset til bunadsdie'en til Kristina Røst. Mønsterark og de fleste andre produkter er fra Papirdesign. Bokstavene er fra Scrapmagasinet. 
Den ene søljen i halsen og beltet er laget ved å stanse ut småbiter fra andre dies og sette de sammen. Litt småpirk, men siden det ikke finnes en passende sølje-die, var dette beste måten å gjøre det på :-)

Bunaden er montert på foamtape, og teksten over er montert på limputer oppå der igjen. "Konfirmant" er stanset ut tre ganger og limt sammen, det samme med "gratulerer". 

Innsider med skrivefelt og stempler fra Papirdesign


Ønsker dere en strålende dag videre :-)


Stor klem fra 





onsdag 17. juni 2026

Kort til en jubilant

Hei folkens! Scrappelyst har BLOMSTER som tema i utfordringen sin denne måneden. Jeg har laget et kort til en venninne med blomster i ulike farger og størrelser:

Dette er en aktiv dame som driver med mye forskjellig, men klatring er favoritt-geskjeften. WJensendesign har perfekte motiv til alle anledninger, her har jeg brukt et motiv fra motivark nr 383.

Selve kortet er et posekort med tag inni. Mønsterark fra Reprint og Scrapboys. Ramme rundt motivet, dies og klistremerker fra Papirdesign og ulike blomster fra Wild Orchid craft. Blader fra Elisabeth crafts og charms fra Korthobby.

Blomstene er i ulike størrelser og typer, og dette skaper en fin harmoni. Jeg synes det gjør seg best med blomster i litt ulike typer og farger for å få en kombinasjon som gjør litt mer ut av seg enn f.eks. bare roser.

Baksiden av posen med skrivefelt.


Tag inni med stempel fra Papirdesign. Baksiden av tag'en ble brukt til å skrive en hilsen fra alle som var med på spleisegaven til jubilanten :-)





fredag 12. juni 2026

Hurra - livet smiler

Hei folkens! Jeg har tatt for meg litt rester og laget et kort i rooosa :-)


Her har jeg brukt mønsterark fra Papirdesign (de rosa) og Scrapboys (blomstrete). Dies, dotter og klistremerke er også fra Papirdesign, mens blomstene er fra Wild orchid crafts. Motivet er fra WJensen design (motivark 248) og er stanset ut med rammedies fra My Favorite Things.

Motivet er montert på foamtape. Det ene klistremerket er montert på limputer. "Hurra" er stanset ut i glitter-mosegummi.

Innsider med stempler fra Papirdesign.


Ønsker dere en super dag der ute :-)


Stor klem fra